Σάββατο 23.09.2023,  

Γεραπετρίτης: Έτσι θα ξαναλειτουργήσουν τα τρένα στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε στις 14/03/2023 στην κατηγορία Κοινωνία  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Δήλωση του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για τις μεταφορές και τις υποδομές, Γιώργου Γεραπετρίτη:

 

«Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών. Τέλος, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη.

Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων.

 

Α. Επιθεώρηση υποδομών

Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο.

Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.

 

Β. Έναρξη δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που  χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

22.03.2023. Επανεκκίνηση:

Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Αεροδρόμιο

Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια

Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα

Θεσσαλονίκη – Φλώρινα

Θεσσαλονίκη – Δράμα

Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη

Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο

Κάτω Αχαΐα – Πάτρα

Πάτρα – Ρίο

Διακοφτό – Καλάβρυτα

Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο

Βόλος – Μηλιές

Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)

Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη  (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

 

27.03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

 

01.04.2023.  Επανεκκίνηση (επιπλέον):

InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)

Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα

Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα

Λάρισα – Βόλος

Λαμία – Στυλίδα

 

06.04.2023.  Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη  (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

 

11.04.2023.  Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

Λοιπά δρομολόγια

 

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

 

α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).

Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.

Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.

Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών

Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.

Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.

Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

 

β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή  τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.

Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

 

γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.

Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.

Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.

Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.

Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

 

δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.

Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.

Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.

Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

 

ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .

Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

 

Θα ήθελα να επισημάνω, πως τα μέτρα αυτά συνιστούν μια μεταβατική απάντηση της πολιτείας στο τραγικό συμβάν, έτσι ώστε να αισθάνονται οι πολίτες πως το μέσο αυτό είναι ασφαλές για να μπορέσουν να το χρησιμοποιούν. Είναι προφανές όταν θα έρθει με το καλό η ολοκλήρωση των έργων, στις αρχές του επόμενου φθινοπώρου, η Ελλάδα θα διαθέτει ένα μηχανολογικά πολύ αναβαθμισμένο σύστημα προστασίας και ασφάλειας. Έως τότε, θα ισχύσουν τα  αυστηρά αυτά μέτρα και θα είμαστε η Ελληνική Κυβέρνηση, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος και η ΕΡΓΟΣΕ σε πραγματική εγρήγορση, ώστε οι πολίτες να αισθανθούν εμπιστοσύνη και να μπορέσουμε όλοι μαζί να προχωρήσουμε σε μια ουσιαστική αναβάθμιση η οποία δυστυχώς είναι υπερήμερη από δεκαετίες».

 

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Ροή ειδήσεων

Έμαθε κατά πού πέφτει κι η πλατεία Χρυσαλλίδος ο τουρίστας δήμαρχος

Ο μεγαλύτερος εχθρός της διοίκησης Βούρου είναι ο ίδιος της ο εαυτός και όχι οι υπάλληλοι

Στο πλευρό των εργαζομένων του δήμου η Συμπαράταξη

Red Alert στον Δήμο επί Βούρου: Χρωστάει 300.000 ευρώ στους εργαζομένους!

Γι' αυτό τι λέτε, κύριε Λέκκα;

Γέμισε ο πεζόδρομος της Μυριοφύτου στα εγκαίνια του Γατσούλη

Τετάρτη τα εγκαίνια του Γεωργαμλή, Πέμπτη του Τζέλη

Αυτό είναι το πρόγραμμα επισκέψεων του Γιάννη Τομπούλογλου

Οι δουλευταράδες νέοι του Γιάννη Βούρου

Πολύς κόσμος στα εγκαίνια της Συμπαράταξης

Το αντιπλημμυρικό - φάντασμα της οδού Σκρα, στην τηλεόραση του OPEN

Η Νέα Χαλκηδόνα βουλιάζει στην παρακμή

Ευτυχώς που έδρασαν οι γονείς στο 1ο δημοτικό Νέας Χαλκηδόνας!

Η Θεσσαλία «φωνάζει» στη Φιλαδέλφεια: Κάντε ΤΩΡΑ το αντιπλημμυρικό στη Σκρα

Οι χαμένες ευκαιρίες της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Red Alert στον Δήμο επί Βούρου: Χρωστάει 300.000 ευρώ στους εργαζομένους!
Xρήστης: Ανώνυμος
Δεν υπάρχει υποψήφιος δήμαρχος παλαίμαχος. Ο παππούλης με το ροζ είναι ο επικεφαλής....

Red Alert στον Δήμο επί Βούρου: Χρωστάει 300.000 ευρώ στους εργαζομένους!
Xρήστης: ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ
Χρωστάει ο Βούρος γενικώς... Τώρα χρωστάει και στους εργαζόμενους... Αφού του το επιτρέπει ο νόμος, χρωστάει σε όσους φοράνε παπούτσια....

Οι χαμένες ευκαιρίες της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: προβοκάτορας
@20/09/2023 18:27 ευτυχώς που ήρθε ο χτεσινός αεκολές να μας πει πότε χτίστηκε η Φιλαδέλφεια και πού. μείνε στο γηπεδάκι σου εσύ και άσε εμ...

Red Alert στον Δήμο επί Βούρου: Χρωστάει 300.000 ευρώ στους εργαζομένους!
Xρήστης: Μαριγουλα-Μαριγω.
Εβλεπα φωτογραφίες του Λύσανδρου και νόμισα ότι έστησε ομάδα παλαίμαχων ,τελικά τον παράτησε η ΑΕΚ τον ΒΟΥΡΟ... ...

Red Alert στον Δήμο επί Βούρου: Χρωστάει 300.000 ευρώ στους εργαζομένους!
Xρήστης: Giannisnf
Bούρλο θέλαν. Το άστειο της υπόθεσης είναι ότι αυτοί που τον στηρίξανε και ήταν μαζί του κατεβαίνουν ανεξάρτητοι, κανείς δεν ξέρει για τίποτ...

Οι χαμένες ευκαιρίες της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: @προβοκάτορας (12/09/2023 11:46)
Κανείς δεν έφερε το γήπεδο. Μια ολόκληρη πολή χτίστηκε γύρω απο το γήπεδο που προϋπήρχε. Ας φρόντιζαν να χτιστεί η πόλη γύρω απο το γήπεδο μ...

Γι' αυτό τι λέτε, κύριε Λέκκα;
Xρήστης: Άρχισαν τα όργανα.....
Η ανακοίνωση του κ. Λέκκα για να προστατέψει τους εργαζόμενους θα είχε αξία αν δεν ήταν ανακοίνωση αποπροσανατολισμού. 1. Πρώτα δίνεις διευκ...

Γι' αυτό τι λέτε, κύριε Λέκκα;
Xρήστης: ΑΚΡΟΒΟΛΙΣΤΗΣ
Λποιπόν τι κάθεστε και το ''χαιδεύετε ''? Στο αρμόδιο ανακριτικό όργανο . Σωστά?...

Γι' αυτό τι λέτε, κύριε Λέκκα;
Xρήστης: Αγράμματος
Ανώτερα μαθηματικά...

Τετάρτη τα εγκαίνια του Γεωργαμλή, Πέμπτη του Τζέλη
Xρήστης: Τηλέμαχος
Αντε να πάρουν μπροστά ,ο ενας Φτιαχνει υπουργεία και ο άλλος ομάδα Παλαίμαχων. ...

Οι χαμένες ευκαιρίες της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: Ανωνυμος
@Πολιτης Ενώ ζητάς από δημοσιογράφο να πάρει ξεκάθαρα θέση, εσύ το πας γύρω γύρω με καταδίκες στον "παλαιοπαραγοντισμο" χωρίς να αναφέρεις π...

Πολύς κόσμος στα εγκαίνια της Συμπαράταξης
Xρήστης: @ανώνυμος νεοδημοκρατης
Ανήκει στη φιλελεύθερη παράταξη και η ευτυχία;...

Οι δουλευταράδες νέοι του Γιάννη Βούρου
Xρήστης: Πολίτης
Πιάσε και κάτι άλλους συνδυασμούς που είναι καρικατούρες του Βούρου !!!! Πες με το όνομα τους ποιοί είναι οι συνδιασμοι που κατ' ελάχιστον α...

Ο Γιάννης Βούρος είναι φίλος και σύντροφος στο ΠΑΣΟΚ με τον μπαμπά της Άννας
Xρήστης: Πολίτης
Ολόκληρη ιστορία για μια απλή φράση..... " χαιρετά μου τον ΠΛΑΤΑΝΟ" !!! Τα θέλεις και εσύ κε. Σεϊτανίδη !!!...

Το αντιπλημμυρικό - φάντασμα της οδού Σκρα, στην τηλεόραση του OPEN
Xρήστης: Πολίτης
Εκεί τι το έπαιζες δημοσιογράφος, πολίτης της Φιλαδέλφειας ή αυτός που τα πάντα γνωρίζει !!!...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©