Δευτέρα 27.05.2024,  

Η λήθη ως μοχλός χειραγώγησης

Δημοσιεύτηκε στις 13/10/2017 στην κατηγορία Παρεμβάσεις  |  2 σχόλια

του Σπύρου Πολιτάκη

(Δεν έχει νόημα να μελετάς ιστορία, αν την ακινητοποιείς στο χρόνο και δε μπορείς να δεις σ’ ένα τωρινό γεγονός την εξάρτησή του από το παρελθόν και τη φορά κίνησής του προς το μέλλον ). Τζοβάνι Βίκο,(1668-1744).


Ανάμεσα σε άλλες καινοτομίες τα τελευταία χρόνια, η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ στέλνει στα σχολεία εγκύκλιο με οδηγίες για τον εορτασμό της απελευθέρωσης της Αθήνας από τους Γερμανούς, την 12η Οκτώβρη του 1944.
 

Στη Ελλάδα , σε αντίθεση με τις υπόλοιπες χώρες που υπέστησαν τη φρίκη του ναζισμού, καθιερώθηκε να τιμάται η ημερομηνία έναρξης του πολέμου, και όχι η λήξη του. Αυτό συνέβη για πρώτη φορά εν μέσω κατοχής, δηλαδή την 28η Οκτώβρη του 1941, με πλήθος κόσμου να συμμετέχει στις εκδηλώσεις που είχε προετοιμάσει το ΕΑΜ, εμπρός από το άγαλμα του άγνωστου στρατιώτη, αψηφώντας τους Ιταλούς καραμπινιέρους.

 

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι συμμετείχαν παρελαύνοντες οι ανάπηροι του αλβανικού μετώπου , και ότι τα ξημερώματα της επετείου, μια τεράστια φωτεινή επιγραφή φτιαγμένη από πυρσούς, με τον τίτλο ΕΑΜ φωταγώγησε τον Υμηττό.

 

Και είχε εκείνη η πρώτη επέτειος διττή σημασία: αφ’ ενός την απότιση φόρου τιμής στους νεκρούς του αγώνα , κι αφ’ ετέρου το σύνθημα ενός νέου απελευθερωτικού ξεκινήματος, που γέννησε τα επόμενα χρόνια το μεγαλειώδες έπος της εθνικής αντίστασης.
 

Γιατί όμως εκείνη η μέρα κουβαλούσε τόσο έντονο συγκινησιακό φορτίο;
 

Ένας λαός ταλαιπωρημένος από το καθεστώς της 4ης Αυγούστου, με περιορισμένες ελευθερίες και δικαιώματα, με ανεπαρκέστατη στρατιωτική προετοιμασία και οργάνωση, ενώθηκε παθιασμένα κάτω από την κοινή υπέρτατη αξία, τον πόθο για τη διατήρηση της ελευθερίας του.

 

Παραμέρισε τις πολιτικές αντιθέσεις, συμφιλιώθηκε με την ιδέα της φασίζουσας κεντρικής διοίκησης ,( περίπτωση κομμουνιστών ) ,και καβαλώντας ό,τι μέσο έβρισκε μπροστά του, τράβηξε τραγουδώντας για τα σύνορα, για να υπερασπιστεί την πατρίδα του.
 

Όρθωσε το ανάστημά του στον καλπάζοντα φασισμό του «άξονα» και κατάφερε αυτό που φάνταζε μέχρι τότε ακατόρθωτο: κατατρόπωσε και απώθησε την ατσάλινη μηχανή του Μουσολίνι, την ίδια ώρα που τα ναζιστικά στρατεύματα καταλάμβαναν τις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες κάνοντας περίπατο.

 

Η Ελλάδα διατήρησε την ανεξαρτησία της για οκτώ ακόμη μήνες !
 

Ο συμβολισμός λοιπόν αυτής της ημέρας είναι πάντα καταλυτικός και επίκαιρος. Καμία ΝΕΑ ΤΑΞΗ πραγμάτων παλαιότερη ή νεότερη , δε μπορεί να εφαρμόσει τα σχέδιά της, όταν έχει απέναντι της ένα λαό ενωμένο , και αποφασισμένο να πεθάνει για τα ιδανικά της αυτοδιάθεσης και της ελευθερίας. 
 

Πρέπει λοιπόν ο λαός να διασπαστεί, ενώ ταυτόχρονα να ξεριζωθούν από το συλλογικό υποσυνείδητο τα στοιχεία εκείνα που είναι ικανά να πυροδοτήσουν πατριωτικά αισθήματα. Χρησιμοποιούνται σχολαστικά δύο μέθοδοι:
 

α) Αναλαμβάνουν «εργολαβικά» να εκφράσουν τις πατροπαράδοτες αξίες τα πιο αντιδραστικά στοιχεία της ελληνικής κοινωνίας, οι ομοϊδεάτες των ναζί, (βλέπε χρυσή αυγή). Ταυτόχρονα, η αριστερά απεμπολεί αυτό το ρόλο, (σκόπιμα άραγε;), αναμασώντας θεωρίες περί διεθνισμού και ανοιχτών συνόρων.

 

Άρα, όποιος μιλήσει για έθνος, πατρίδα ή σημαία, χαρακτηρίζεται αυτομάτως εθνικιστής ή φασίστας , παραβλέποντας τη βασική αρχή των μεγάλων κοινωνικών επιστημόνων, ότι : για να είναι κάποιος διεθνιστής και να σέβεται τα έθνη των άλλων , πρέπει πρώτα να σέβεται και ν’ αγαπάει το δικό του.
 

β) Επιβάλλεται η άμβλυνση της συλλογικής ιστορικής μνήμης . Το κυρίαρχο δόγμα, είναι η λήθη προς το παρελθόν, στο όνομα της αρμονικής συμβίωσης εντός της ΕΕ. Έτσι σιγά- σιγά και με διάφορες αιτιάσεις , ξαναγράφονται βιβλία που «στρογγυλεύουν» απόψεις και νοήματα, επιστρατεύονται αναθεωρητές ιστορικοί που έχουν περάσει πρώτα από τα σαλόνια της παγκόσμιας διακυβέρνησης ,(λέσχη Μπίλντεμπεργκ), ιδιωτικοί φορείς και ΜΜΕ αναλαμβάνουν να φωτίσουν σημαντικά γεγονότα από τη δική τους «αντικειμενική» σκοπιά, ενώ ομάδες πανεπιστημιακών προασπίζονται το δικαίωμα Γερμανών ομολόγων τους στην παραχάραξη ιστορικών στοιχείων (περίπτωση Ρίχτερ).
 

Να λοιπόν πιο είναι το βαθύτερο νόημα της μετατόπισης του κέντρου ενδιαφέροντος της κοινής γνώμης σχετικά με τον εορτασμό:
 

• Να «περάσει» σιγά σιγά το μήνυμα, ότι η απελευθέρωση ήταν προϊόν της συμμαχικής νίκης, λησμονώντας ότι, το μεγαλύτερο κομμάτι της χώρας , με εξαίρεση τα μεγάλα αστικά κέντρα, ήταν κατ’ ουσία ελεύθερο πολύ νωρίτερα , χάρη στις θυσίες και τον αγώνα αυτών που τάχθηκαν «να φυλάττουν Θερμοπύλες».
 

• Να ξεπεραστούν οι αγκυλώσεις του παρελθόντος και η εμμονή σε ιστορικές μνήμες και ν’ αρχίσουμε να νιώθουμε περισσότερο Ευρωπαίοι πολίτες , παρά Έλληνες.
 

• Να κυριαρχήσει η αντίληψη ότι μόνο χέρι-χέρι με τους φίλους και εταίρους μπορούμε ν’ αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες και τις προκλήσεις, ότι μόνοι μας είμαστε καταδικασμένοι ν’ αποτύχουμε. 
 

• N’ απομονωθεί η ιστορική μας παράδοση σα λίκνο και αφορμή μιας νέας εθνικής παλιγγενεσίας, στους νέους αγώνες που βιώνουμε καθημερινά.
 

• Ν’ αρκεστούμε σε ό,τι μας παραχωρείται λόγω μεγαλοθυμίας των δανειστών και να πάψουμε να διεκδικούμε ακόμη και τα βασικά μας ανθρώπινα δικαιώματα.
 

• Να εξιδανικεύσουμε την ασφάλεια της φυλακής μας, και να μην οραματιζόμαστε την έκθεσή μας στους κινδύνους της ελευθερίας, της αυτοδιάθεσης, και της εθνικής κυριαρχίας.
 

Δυστυχώς όλα αυτά προωθούνται μεθοδικά από όλους τους βασικούς πολιτικούς φορείς της χώρας, σε αγαστή συνεργασία με τους περίφημους «θεσμούς», όπως πειθαναγκαστήκαμε να ονομάζουμε τους δεσμοφύλακές μας.
 

Θα τους το επιτρέψουμε;
 

(ΥΓ) Πόσοι άραγε γνωρίζουν ότι η Γερμανία, για τους δικούς της λόγους, δεν υπέγραψε ποτέ συνθήκη ειρήνης με την Ελλάδα;

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

Γράψτε την άποψή σας

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (19/10/2017 07:42)

Α. Μας λένε πως η ιστορία επαναλαμβάνεται αλλά ως φάρσα.
Ως επιχείρημα χρησιμοποιείται συνήθως το «πάντα χωρεί και ουδέν μένει, Δις εις τον αυτόν ποταμόν ουκ αν εμβαίης» του Ηράκλειτου
Κατά τον προγενέστερό του Λεύκιππο «Ουδέν χρήμα μάτην γίνεται αλλά πάντα εκ λόγου τε και υπ ανάγκην»
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι κατά τον Ηράκλειτο ο «λόγος» είναι ο απαράβατος νόμος που διαχρονικά διέπει τις απανταχού οιεσδήποτε μεταβολές (τα ποτάμια παντού ρέουν πάντα προς τη θάλασσα υπακούοντας στο νόμο (=λόγος) της βαρύτητας ή παγκόσμιας έλξης) γι αυτό και η προσπάθεια κατανόησής του αποτελεί το πρώτο βήμα για « να δεις σ’ ένα τωρινό γεγονός την εξάρτησή του από το παρελθόν και τη φορά κίνησής του προς το μέλλον»
Παρ όλο που ο αρθρογράφος ξεκινά με Τζοβάνι Βίκο παρακάτω χρησιμοποιεί κοινοτυπίες και αυθαίρετους χαρακτηρισμούς αφήνοντας να διαφανεί και άλλοι μοχλοί χειραγώγησης: η απόκρυψη των γεγονότων ή η διαστροφή τους.

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (19/10/2017 07:44)

Β. Επικεντρώνεται επιλεκτικά σε γεγονότα (τα ποτάμια δεν έχουν δυο φορές το ίδιο νερό) αποσιωπόντας άλλα γεγονότα που προηγήθηκαν και τα αίτιά τους ( στο προκείμενο νόμος («λόγος») της βαρύτητας), διατηρώντας έτσι τον «λόγο» σκοτεινό και δυσεξήγητο.
Για παράδειγμα, μιας και κεντρικό σημείο αναφοράς έχει τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου που τιμάται ως ημερομηνία έναρξης του πολέμου με την επίθεση της Ιταλίας κατά της χώρας μας ενώ στις τις υπόλοιπες χώρες τιμάται η λήξη του ας θυμηθούμε ότι λίγες μέρες μετά την λόγω της πίεσης που δέχονταν στα άλλα μέτωπα αποχώρηση των Γερμανών από τη χώρα μας και πριν ο Β’ Π.Π λήξη εμείς σφαζόμαστε μεταξύ μας.
Αλλά είπαμε, ΠΑΝΤΑ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Άγαμοι Θύται
Xρήστης: "Με αγγιξατε;"
Οι Άγαμοι Θύται είναι το συγκροτημα που έχει δημιουργήσει στερητικά σύνδρομα σε πολλούς και πολλές! Θεωρητικά βέβαια είναι το αγαπημένο συγκ...

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: ΑΚΡΟΒΟΛΙΣΤΗΣ
Δυστυχώς η κακή διαχείρηση αφορά:Υπέρογκες σπατάλες,κακοδιοίκηση και κακοδιαχείρηση .μη εφαρμογή των νόμων ,μη αξιολόγηση των δομών και των ...

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
@17.08 Τι σχέση έχει το γήπεδο με την ανάρτηση;...

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
@ Διαμαντής Σεϊτανίδης (22/05/2024 17:08) Ελπίζω να μου επιτρέπετε τουλάχιστον τον αυτοσαρκασμό, αν όχι την σκωπτική διάθεση. Ελπίζω....

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
@16.44 Τα έχεις παίξει τελείως......

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
Δεν είναι το γήπεδο για το λαό;...

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
@08.43 Κακοδιαχείριση δεν σημαίνει απαραίτητα ποινικά κολάσιμες πράξεις. Αυτό θα το βρει ο διαχειριστικός έλεγχος που έχει εξαγγείλει η δημο...

Κοιλιακά...
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
Σας έκοψα όλους ,το καταλάβατε; Μην ξαναστείλετε τίποτα εδώ, να λέτε τα ίδια και τα ίδια- τέλος με το ΑΕΚ- αντιΑΕΚ. Δεν ανεβαίνει τίποτα τέτ...

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: Μάλιστα
Εγώ θέλω να σας δω μετά από 3 χρόνια, ποιος θα μιλάει με ποιόν και τι θα γράφεις τότε. Πολύ το περιμένω να ξέρεις. ...

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: ΑΚΡΟΒΟΛΙΣΤΗΣ
Καλημέρα .Από το κείμενο που διάβασα απομόνωνω την φράση "" ΄Μετά τον σίφουνα Βούρου που τίναξε στον αέρα Ταμεία του Δήμου "" .Αυτή η τοποθέ...

Κοιλιακά...
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
Μην μου ξαναρχίσετε τα ίδια, σας κόβω επιτόπου!...

Κοιλιακά...
Xρήστης: Ανωνυμος
@GeorgeΚωσταςTassosflouflis Ρε φιλαράκι έχεις κουράσει με τις ίδιες παπάρες τόσον καιρό! Κάπου είχαμε ησυχάσει κάμποσους μήνες! Τι σου ήρθε ...

Κοιλιακά...
Xρήστης: Κώστας
@ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ (19/05/2024 09:09) Το γήπεδο είναι εκεί 75 χρόνια (1930-2003 & 2022-2024)… Εσύ ποιος είσαι ακριβώς; Αν δε σου αρέσει φύγε και β...

Κοιλιακά...
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
@09.09 Αυτά που γράφεις είναι απόψεις, όχι ειδήσεις. Εκτός από ακομβίωτος πιάνεσαι κι αδιάβαστος. Μάθε μπαλίτσα που λέγε κι ο Κυρ Νίκος ο σχ...

Κοιλιακά...
Xρήστης: ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
Κοιλιακα είναι ίσως και τα οσα εχουμε ακούσει για τα πολλά πλεονεκτήματα του γηπέδου για τους περιοικους. Αλλά για αυτά κουβέντα. ...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©