Οι Πολίτες σε Δράση μας έστειλαν την παρακάτω πρόταση για μεταφορά στο Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων
*****
Όπως γνωρίζουμε, ο Σταθμός Απορριμματοφόρων της Νέας Φιλαδέλφειας καταλαμβάνει εδώ και πολλά χρόνια παράνομα μία έκταση 2.600 τ.μ. μέσα στο δάσος της Νέας Φιλαδέλφειας.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 05/07/2017 παρουσιάστηκε μελέτη, από την Δημοτική Αρχή, για την κατασκευή νέου σταθμού απορριμματοφόρων του δήμου Νέας Φιλαδέλφειας Νέας Χαλκηδόνας. Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, το κόστος ανέρχεται στα 8.000.000€, χωρίς να περιλαμβάνεται το κόστος αγοράς – απαλλοτρίωσης, της προτεινόμενης από τη δημοτική αρχή έκτασης.
Ας δούμε συνοπτικά πώς επιμερίζονται τα κόστη στην πρόταση του Δήμου.
** Αγοραία αξία (αντικειμενική 1.785.420,00)
Από την πρόταση της Διοίκησης προκύπτει επίσης ετήσιο λειτουργικό κόστος 502.373,25 ευρώ.
Είναι εντυπωσιακό να γίνει μία τέτοια κατασκευή και μάλιστα με μονάδα ανακύκλωσης. Η ανακύκλωση είναι πολύ σημαντική για το περιβάλλον και επιπλέον θα φέρει κέρδη στο δήμο και από την εκμετάλλευση των ανακυκλωμένων υλικών και από τη μείωση των σκουπιδιών που θα μεταφέρονται στη χωματερή. Γεννώνται όμως εύλογα τα παρακάτω ερωτήματα:
Το ομολογουμένως πολύ μεγάλο κόστος μπορεί να καλυφθεί είτε με πολύ σημαντική αύξηση των δημοτικών τελών είτε με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα ΕΣΠΑ. Αυτήν την περίοδο είναι επιλέξιμα τέτοιου είδους προγράμματα. Η δημοτική αρχή κλείνει 3 χρόνια από τότε που ανέλαβε το δήμο. Γιατί τόση καθυστέρηση στο να γίνει μία μελέτη, να βρεθεί χώρος και να ζητηθούν χρήματα από το ΕΣΠΑ; Τη στιγμή που μιλάμε, έχει γίνει πρόταση από τη δημοτική αρχή για ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ ή είναι μόνο μία μελέτη και η Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση είναι απλά υπό σκέψη;
Το κόστος, όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα, εκτοξεύεται κατά 2.500.000€ για την αγορά του οικοπέδου και κατά 1.000.000€ για την αποπεράτωση του ημιτελούς κτηρίου που βρίσκεται εντός του. Έχει γίνει έρευνα από το δήμο για εύρεση άλλου χώρου, που να είναι κατάλληλος και να είναι περιουσία του δήμου;
Αν υποθέταμε ότι αύριο κιόλας το εν λόγω ή κάποιο άλλο οικόπεδο ερχόταν στην ιδιοκτησία του δήμου, η δημοτική αρχή θα προχωρούσε άμεσα στη μεταφορά του σταθμού απορριμματοφόρων ως έχει, αιτούμενη ταυτόχρονα την ένταξη στο ΕΣΠΑ της υλοποίησης της μελέτης που αφορά τη «Μονάδα Συλλογής και Ανάκτησης Ανακυκλώσιμων Υλικών και Σταθμού Μεταφόρτωσης», ή θα περιμένει την ένταξη σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για να κάνει τη μεταφορά του σταθμού;
Η καθυστέρηση που θα υπάρξει μέχρι να αγοραστεί ή απαλλοτριωθεί το οικόπεδο που προτείνει η δημοτική αρχή, σημαίνει τη συνέχιση στην επιβολή κυρώσεων επειδή ο σταθμός απορριμματοφόρων είναι παράνομο να βρίσκεται μέσα στο άλσος. Και όπως πάντα, τα χρήματα αυτά στο τέλος θα τα πληρώσει ο πολίτης.
Η δημοτική αρχή είναι υποχρεωμένη να απαντήσει στα παραπάνω ερωτήματα και είναι όλα αυτά, για κάθε σκεπτόμενο δημότη, «τροφή» για προβληματισμό.
Το ζήτημα είναι, υπάρχει εναλλακτική λύση;
Κατά τη γνώμη μας υπάρχει.
Ο σταθμός απορριμματοφόρων μπορεί να μεταφερθεί στο χώρο που βρίσκεται το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής έκτασης 3.300τ.μ. στη Νέα Χαλκηδόνα. Το πάρκο βρίσκεται στην κατεύθυνση προς Πειραιά, βγαίνοντας από τη γέφυρα Βρυούλων στην Εθνική οδό, στο δεξί μας χέρι. Ο καθένας μπορεί να έχει πρόσβαση και από το σιδερένιο γεφυράκι που βρίσκεται στην οδό Αντιοχείας και το οποίο περνάει επάνω από την Εθνική οδό Αθηνών Λαμίας.
Το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής έχει κατασκευαστεί με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προ 15ετίας. Σήμερα είναι εγκαταλελειμμένο και δεν εκπληρώνει το σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα εκπαιδευτικά οχήματα και ποδήλατα, δε, που είχαν αγοραστεί για να κυκλοφορούν στο πάρκο, σαπίζουν σε κάποιο υπόγειο της Νέας Χαλκηδόνας.
Όμως, εκτός από το γεγονός ότι δεν είναι σωστό να μην χρησιμοποιείται το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής, η εγκατάλειψή του μπορεί και να σημαίνει την επιβολή οικονομικών κυρώσεων, από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μπορεί λοιπόν να μεταφερθεί το πάρκο κάπου αλλού, να γίνει χρήσιμο, σύγχρονο, λειτουργικό και ταυτόχρονα να απελευθερωθεί ο μοναδικός δημοτικός χώρος που είναι κατάλληλος για τη μεταφορά του σταθμού απορριμματοφόρων, καθότι είναι εύκολα προσβάσιμος, λειτουργικός, εκτός αστικού ιστού και που σε αυτόν μπορεί να υλοποιηθεί και η μονάδα ανακύκλωσης χωρίς τους περιορισμούς στο σχεδιασμό που αναπόφευκτα επιβάλλει το ήδη υπάρχον κτίσμα του οικοπέδου που προσπαθεί να απαλλοτριώσει ο δήμος;
Μπορεί, εάν γίνει ανάπλαση του χώρου του πρώην στρατιωτικού εργοστασίου της Νέας Χαλκηδόνας, που θα περιλαμβάνει και την κατασκευή του πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής. Θα είναι ένα λειτουργικό πάρκο, δίπλα στα σχολεία και στις γειτονιές. Πέρα από τις προγραμματισμένες επισκέψεις των σχολείων, θα πηγαίνουν τα παιδιά κάθε μέρα, ακόμα και με τα ποδήλατά τους και θα εκπαιδεύονται παίζοντας. Ο χώρος επαρκεί ώστε α φιλοξενηθεί και το υπαίθριο γυμναστήριο και όργανα παιδικής χαράς.
Από ότι φαίνεται στην εικόνα υπάρχει χώρος.
Η πρότασή μας είναι άμεσης εφαρμογής. Μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα σε λίγους μήνες καθώς το ελάχιστο κόστος μπορεί να καλυφθεί από το πλεόνασμα που ενημέρωσε η Δημοτική Αρχή ότι υπάρχει στον προϋπολογισμό της καθαριότητας και το κατασκευαστικό κομμάτι μπορεί να αναλάβει το τεχνικό συνεργείο του Δήμου. Δεν προϋποθέτει επιπλέον ετήσιο λειτουργικό κόστος που θα σήμαινε αύξηση των δημοτικών τελών. Είναι χρηστική και λειτουργική.
Η πρότασή μας δεν αποκλείει την δυνατότητα να κινηθεί ταυτόχρονα η διαδικασία που προτείνει η διοίκηση και εφόσον καταλήξει σε αίσιο αποτέλεσμα, να αποτελέσει την ολοκληρωμένη λύση για το ζήτημα των σκουπιδιών για την πόλη. Δυστυχώς όμως, αυτό θα γίνει μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ