Οι ερωτήσεις που απηύθυνε ο Αλέξανδρος Γούλας, πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Φιλαδέλφειας- Χαλκηδόνας, προς τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου που βρέθηκε τη Δευτέρα στο ΠΠΙΕΔ, ήταν οι εξής:
*****
1. ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κύριε Υπουργέ, υπάρχει αισθητή μείωση της δημόσιας δαπάνης για εκπαίδευση έναντι του 2008 κατά -54,7% ή κατά 4,5 δισ.€ ! Ακόμη και τα μειωμένα ποσά όμως της κρατικής επιχορήγησης δεν φτάνουν στις σχολικές μονάδες, καθώς πολλοί δήμοι με επικεφαλής τον Δήμο Αθηνών παρακρατούν τα χρήματα και τα διαθέτουν για άλλους σκοπούς. Πότε θα σταματήσει η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης;
2. ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Κύριε Υπουργέ, το διδακτικό προσωπικό της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μειώθηκε από το 2008 έως το 2014 κατά 32.717 εκπαιδευτικούς. Προβλέπονται διορισμοί εκπαιδευτικών;
3. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
Κύριε Υπουργέ, μιλήσατε για την φροντιστηριοποίηση της σχολικής ζωής, και πράγματι έτσι είναι. Δυστυχώς όμως το φαινόμενο δεν αφορά μόνο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, γιατί βλέπουμε κάποιες αλυσίδες φροντιστηρίων να απευθύνονται και σε μαθητές δημοτικού. Παράλληλα δημιουργούνται και τα λεγόμενα κέντρα μελέτης με αποδέκτες επίσης μαθητές δημοτικού. Που οδηγούμαστε; Οι γονείς όχι μόνο δεν βλέπουν μείωση της φροντιστηριοποίησης αλλά αντιθέτως αύξηση αυτής! Μέχρι πότε τα παιδιά μας θα παρακολουθούν δύο σχολεία, ένα το πρωί και ένα το απόγευμα; Αν στη βοήθεια για τα μαθήματα του σχολείου προσθέσουμε την πρώτη και τη δεύτερη ξένη γλώσσα, τη μουσική, την πληροφορική, τον αθλητισμό και τέλος τα φροντιστήρια για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, τότε η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου.
4. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Κύριε Υπουργέ, υπήρξαν από τις προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας αλλά και από την τωρινή εξαγγελίες για την πιστοποίηση γνώσεων στο δημόσιο σχολείο. Και για να γίνω πιο κατανοητός θα αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: τα Αγγλικά διδάσκονται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από την πρώτη Δημοτικού ως την Τρίτη Λυκείου, δηλ. δώδεκα ολόκληρα σχολικά έτη. Ποιος μαθητής όμως μαθαίνει τη ξένη γλώσσα στο σχολείο; Ουδείς. Για πιστοποίηση έστω και του κατώτερου επιπέδου (Α1), όπου απαιτούνται 2 χρόνια για μαθητές Δημοτικού και ένας χρόνος για μαθητές Γυμνασίου, ούτε λόγος. Με χιλιάδες € επιβαρύνεται η ελληνική οικογένεια για την εκμάθηση ξένων γλωσσών, σε περίοδο μάλιστα οικονομικής κρίσης. Και για να μάθει και για να πιστοποιήσει! Οι οικογένειες εξακολουθούν να υφίστανται οικονομική αιμορραγία από την ημέρα που θα αποκτήσουν παιδιά μέχρι αυτά να εργαστούν! Θα υλοποιηθούν οι εξαγγελίες και πότε;
5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Κύριε Υπουργέ, τι είναι αυτό που σας κάνει να αισιοδοξείτε και να πιστεύετε ότι αυτή τη φορά η μεταρρύθμιση θα έχει επιτυχή κατάληξη, δεδομένου ότι όλες μέχρι τώρα έχουν αποτύχει. Αυτό που έχει μείνει στη μνήμη όλων μας είναι ότι κάθε Υπουργός και μια μεταρρύθμιση και μάλιστα αποτυχημένη.
Υ.Γ. " Ερωτήματα για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στο Λύκειο τέθηκαν προς τον Υπουργό και από τον πρώην πρόεδρο της Ένωσης Γονέων Τάσο Κωνσταντινίδη και ειδικότερα σχετικά με το πόσο εφικτή είναι η ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ, εάν θα υπάρχουν εξετάσεις και ποια θα είναι μορφή των εξετάσεων αυτών, δηλαδή εάν θα γίνονται για κάθε Σχολή ξεχωριστά, σε ποια μαθήματα, ποιοι θα βαθμολογούν κ.λπ., εάν υπάρχουν οι υποδομές και η απαιτούμενη χρηματοδότηση στα Πανεπιστήμια για να σηκώσουν αυτό το βάρος και πως θα αντιμετωπιστεί το ενδεχόμενο των χιλιάδων αιτήσεων για τις δημοφιλείς σχολές."
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ