του Διαμαντή Σεϊτανίδη
Διάβαζα και ξαναδιάβαζα την ανακοίνωση του δήμου. Ειλικρινά σας λέω, δεν πίστευα στα μάτια μου. Και πάλι από την αρχή η ανάγνωση. Μα είναι δυνατό να αναφέρει τέτοια πράγματα η ανακοίνωση της δημοτικής Αρχής; Αναρωτιόμουν. Όχι ενός τυχαίου συλλόγου. Όχι του συνδυασμού «Δύναμη Πολιτών» που στο κάτω- κάτω μπορεί να έχει ως συλλογικότητα διαφορετική θέση (λέμε, τώρα…) από αυτή της δημοτικής Αρχής. Τίποτα από αυτά. Η ανακοίνωση ήταν της ίδιας της δημοτικής Αρχής. Μια ανακοίνωση, που ασφαλώς θα μείνει στην ιστορία της πόλης μας για την πρωτάκουστη θέση να ΑΠΕΜΠΟΛΕΙ ένα δημοτικό κτίριο, υπέρ μιας, λέει, συλλογικότητας.
Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Ο δήμαρχος έχει δίκιο να διαμαρτύρεται για τις επιθέσεις και τη λογική του «τσαμπουκά» ορισμένων «θερμοκέφαλων» που όμως, -για να πούμε την αλήθεια- είναι οι μόνοι που του δίνουν πάτημα να λέει όσα λέει, που του δίνουν τροφή για να θρέφει τις δήθεν αντιστασιακές του στάσεις. Για να το πούμε απερίφραστα, οι θερμοκέφαλοι της ΑΕΚ είναι ο πιο πολύτιμος σύμμαχος του Άρη Βασιλόπουλου, ώστε αυτός να ξεδιπλώσει τις «επαναστατικές του» αντιλήψεις. Εάν δεν υπήρχε αυτός ο φτηνός τσαμπουκάς, τίποτα δεν θα είχε να πει ο κατά τα άλλα λαλίστατος δήμαρχος. Είναι τόσο εξόφθαλμα υπέρ του αυτές οι πρακτικές, που μας οδηγεί σε σκέψεις...
Σε όλα τα άλλα, που αναφέρει στην ανακοίνωση της διοίκησης του δήμου, έχει άδικο. Διότι, όταν λέει η ανακοίνωση το ανεκδιήγητο «άτομα που βανδαλίζουν δημοτικά κτίρια και αυτοδιαχειριζόμενους χώρους» είναι προφανές και αναμφισβήτητο ότι ΔΙΑΧΩΡΙΖΕΙ τα δημοτικά κτίρια από τους «αυτοδιαχειριζόμενους» χώρους. Εσείς, ξέρετε κανέναν άλλο χώρο που να αυτοαποκαλείται έτσι, εκτός από τη «στρούγκα»; Υπήρχε κι άλλος ένας στο παλιό ερείπιο του «Κενταύρου» αλλά ο δήμος με οργανωμένο τρόπο εισέβαλε «ένα πρωί τα Αυγούστου, κοντά στη ροδαυγή» και απέβαλε από εκεί τους καταληψίες. Έτσι έμεινε ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ χώρος που αυτοαποκαλείται «αυτοδιαχειριζόμενος»: η κατάληψη ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ από τη λεγόμενη στρούγκα. Παρεμπιπτόντως, αναζήτησα στο βικιλεξικό την ετυμολογία της λέξης στρούγκα, μήπως και αντιληφθώ τους λόγους που οι εμπνευστές της, την ονόμασαν έτσι. Και βρήκα το εξής: στρούγκα: ο (πρόχειρα) περιφραγμένος χώρος που χρησιμοποιείται για το άρμεγμα των ζώων ενός κοπαδιού.
Επανέρχομαι στην ανακοίνωση. Ποιος λόγος έκανε το δήμαρχο να διαχωρίσει τα δημοτικά κτίρια από τους «αυτοδιαχειριζόμενους» χώρους, δηλαδή τον εξής έναν, τη στρούγκα; Και οι πέτρες στην πόλη γνωρίζουν ότι το κτήριο που έχει ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ (χωρίς κανείς να της το παραχωρήσει) η λεγόμενη στρούγκα, είναι του δήμου. Πώς, για ποιο λόγο τώρα έρχεται ο δήμος να μιλήσει ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ για «δημοτικά κτίρια» και ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ για «αυτοδιαχειριζόμενους» χώρους, φωτογραφίζοντας τη στρούγκα που έχει ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ δημοτικό κτήριο; Πώς, με ποιο δικαίωμα ο δήμος διαχωρίζει το κτήριο της στρούγκας από τα άλλα δημοτικά κτήρια; Χρειάζεται μια ξεκάθαρη απολογία της δημοτικής Αρχής για αυτή της την επιλογή.
Μια και μίλησα για την κατάληψη του «Κενταύρου» ερωτώ: Με ποια κριτήρια η κατάληψη του «Κενταύρου» ήταν ανεπιθύμητη (και καλώς!) στον κ. Βασιλόπουλο και τη δημοτική του ομάδα, αλλά η κατάληψη της στρούγκας όχι μόνο είναι επιθυμητή, αλλά ΚΑΙ προστατεύεται με ανακοίνωση του δήμου, ΚΑΙ ζητείται από τους πολίτες αυτής της πόλης να την προστατεύσουν στο όνομα της «ελευθερίας της έκφρασης»; Γιατί η στρούγκα συνιστά «ελευθερία της έκφρασης» και η κατάληψη του «Κενταύρου» συνιστούσε ενέργεια που έπρεπε να οδηγήσει το δήμο σε εισβολή και αποβολή της από το κτήριο; Ο «Κένταυρος» είχε «κακούς» καταληψίες» για το δήμο και η στρούγκα «καλούς»; Είναι αυτός τρόπος αντιμετώπισης της τοπικής κοινωνίας από μιας δημοτική Αρχή; Ας το σκεφτεί ο κάθε Φιλαδελφειώτης κι η κάθε Φιλαδελφειώτισσα, ο κάθε Χαλκηδονιώτης κι η κάθε Χαλκηδονιώτισσα…
Επιστροφή στην ανακοίνωση. Γράφει σε ένα σημείο το εξής μεταφυσικό: «απειλούν (σ.σ. εννοεί οι ΑΕΚτζήδες)» όποιον περαστικό μπορεί θεωρητικά να έχει διαφορετική άποψη…». Δηλαδή βρε παλικάρια (και κυρίες) της δημοτικής Αρχής, πώς γίνεται αυτή η απειλή; Έχουν κανένα «ΑΕΚόμετρο» και καταλαβαίνουν ποιος περαστικός έχει «θεωρητικά» θέση εναντίον του γηπέδου, ώστε να τον απειλήσουν; Μα δεν καταλαβαίνετε ότι αυτού του είδους οι αναφορές απευθύνονται όχι σε έμφρονες πολίτες, αλλά σε φανατίλες ουρακοτάγκους, όπως ο ημίτρελος που μου επετέθη στο facebook με φρασεολογία που προφανώς κουβαλά από το σπίτι του. Εσείς, κύριε δήμαρχε, είδατε αυτούς που «απειλούν όποιον θεωρητικά κλπ»; ρωτώ, γιατί το γραφείο σας είναι ακριβώς απέναντι από το κτήριο που έχει καταλάβει η στρούγκα. Κι όταν τους είδατε, γιατί δεν καλέσατε την αστυνομία να μαζέψει όσους απειλούν; Κι αν η αστυνομία αδιαφόρησε για ένα τόσο σοβαρό πράγμα, γιατί δεν την καταγγείλατε;
Η ανακοίνωση συνεχίζει με τη γνωστή καραμέλα, της επίθεσης στα Μέσα Ενημέρωσης. Γενικά, Χωρίς ονομαστικές αναφορές. Η λάσπη στον ανεμιστήρα, κατά την προσφιλή τακτική των διοικούντων. Η κόκκινη προβιά δεν μπορεί να κρύψει το φαιό σας χιτώνα. Ντροπή σας, για άλλη μια φορά.
Στη συνέχεια η ανακοίνωση- σούργελο του δήμου, καλεί τους πολίτες να… προστατεύσουν την κατάληψη της στρούγκας, προφανώς έναντι όποιου θέλει να την καταργήσει. Αλλά είπαμε: ο δήμος, η Δύναμη Πολιτών και ο κ. Βασιλόπουλος το πρόβλημα το είχαν με την κατάληψη του Κενταύρου. Εκεί ήταν τα «κακά» συντρόφια. Στη στρούγκα είναι «τα κολλητάρια» μας. Και άρα την προστατεύουμε όσο και όπως μπορούμε. Και μόνο όταν η κοινωνική κατακραυγή θα φτάσει στα ουράνια, μόνο τότε θα πρέπει να βρει η διοίκηση του δήμου τρόπους να κάνει κάτι για το πιο κεντρικό της ακίνητο, μετά το δημοτικό κατάστημα. Γιατί, πώς να το κάνουμε; Ωραία η προστασία στα «καλά συντρόφια» αλλά υπάρχει και η κοινή αντίληψη για το συμφέρον του δήμου, που υπονομεύεται άμεσα με την παράξενη, ύποπτη ανοχή στην κατάληψη της στρούγκας, και μόνον σε αυτήν!!!
Ένας αναγνώστης μας, έγραψε σε πρόσφατη ανάρτηση: Μην ξεχνάτε ότι η κατάληψη έγινε επί Σταύρου Κόντου και κράτησε όλη την περίοδο Γαϊτανά». Πολύ σωστά. Με μία διαφορά, όμως: Ότι ούτε ο Κόντος, ο΄τε η Γαϊτανά έκαναν διάκριση ανάμεσα σε καταλήψεις. Λάθος τους, κατά τη γνώμη μας, η ανοχή σε αυτές τις πρακτικές, αλλά ΜΟΝΟ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΤΙΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ. Με ποιο κριτήριο; Η σημερινή δημοτική Αρχή και προσωπικά ο κ. δήμαρχος οφείλουν σε αυτό το ευθύ ερώτημα "ΜΕ ΠΟΙΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ;" μια απάντηση στους πολίτες. Μια οποιαδήποτε απάντηση.
Η αναφορά στην ανακοίνωση πως «ο δήμος λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον των πολιτών» ήδη έχει καταπέσει με όσα έγραψα πιο πάνω, ωστόσο θυμίζω συμπληρωματικά, ότι ο ίδιος ο δήμος παραδέχεται σε προηγούμενη ανακοίνωσή του ότι «μετά από 2,5 χρόνια, ο Δήμος συνεχίζει να μη γνωρίζει ποια θα είναι τα οριστικά υψόμετρα των οδών, ώστε να γνωμοδοτήσει», αναφερόμενος στο γήπεδο της ΑΕΚ. Αυτή η… αποτελεσματικότητα σε χρόνο ντε τε, που επιδεικνύει ο δήμος επί των ημερών της σημερινής διοίκησης, δείχνει πόσο πολύ λειτουργεί με γνώμονα το... συμφέρον των πολιτών.
Τέλος, θα ήθελα να γράψω μόνον αυτό, ως επίλογο: Οι δήμαρχοι που μακροημερεύουν στη θέση του πρώτου πολίτη, ενώνουν την κοινωνία. Δεν τη διχάζουν. Δείτε τον Παχατουρίδη στο Περιστέρι, τον Χατζηδάκη στο Φάληρο, αλλά –μην πάτε μακριά, οι παλαιότεροι- και τον Σάββα Σταματιάδη στη Φιλαδέλφεια. Παρά την ιδεολογική του ακαμψία, κανείς πολιτικός του αντίπαλος δεν μπορεί να πει ότι ο Σάββας δεν ήταν ένας μειλίχιος άνθρωπος, που πάντα μιλούσε με το καλό, προσπαθούσε εκεί που υπήρχαν περιθώρια συμβιβασμών, να συμβιβάζει, και δεν είχε προκαλέσει με την προσωπική του συμπεριφορά ποτέ την τοπική μας κοινωνία. Ο Σάββας δεν φώναζε, όπως ο Άρης, ο Σάββας δεν έκανε επιθέσεις στον Τύπο, όπως ο Άρης, ο Σάββας δεν έβαζε τα τσουτσέκια του να βρίζουν και να προσβάλλουν τίμιους επαγγελματίες –και μάλιστα μέσα στο δημοτικό συμβούλιο- όπως βάζει ο Άρης, ο Σάββας ένωνε, ο Σάββας απέπνεε εμπιστοσύνη, την ίδια ώρα που ο ίδιος Σάββας ήταν πολιτικά και ιδεολογικά ξεκάθαρος: Ορθόδοξος κομμουνιστής, τιμή του και καμάρι του. Αντίθετα, ο Άρης διχάζει, ο Άρης αντί να διεκδικήσει την εμπιστοσύνη επιχειρεί να εκβιάσει τη στήριξη από τον κόσμο μέσω γκροτέσκ παραστάσεων θυματοποίησης, την ίδια ώρα που ο ίδιος Άρης κινείται νεφελωδώς, ανάμεσα στον μνημονιακό ΣΥΡΙΖΑ και την αντιμνημονιακή ΛΑΕ, χωρίς κανείς να γνωρίζει επακριβώς σε τι θεό πιστεύει πολιτικά, και προσπαθώντας να είναι και με τον μνημοχιακό χωροφύλαξ και με τον αντιμνημονιακό αστυφύλαξ, με σκοπό την παραμονή στη θέση του δημάρχου, ως πολιτική καριέρα.
Πώς να το κάνουμε! Άλλο Σάββας, άλλο Άρης.-
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ