Λάβαμε από την Ένωση Συλλόγων Γονέων της πόλης μας, το παρακάτω κείμενο:
*****
Η Παιδεία ως φορέας και χώρος αγωγής και πολιτισμού, ουμανισμού και αξιών καλείται τώρα να αποδείξει τον στόχο της…
Στον κοινωνικό στίβο υπάρχουν συχνά αντιθέσεις και συγκρούσεις. Όμως υπάρχουν στη ζωή γεγονότα που αναγκάζουν όλους μας να υπερβούμε τις όποιες αντιπαραθέσεις και να σκύψουμε με φροντίδα πάνω από κοινωνικά ζητήματα με ευρύτερη σημασία.
Η βαρύτατη οικονομική και κοινωνική κρίση που έχει υπονομεύσει τα θεμέλια του δυτικού κόσμου από το 2008 συνοδεύεται πλέον και από την προσφυγική κρίση. Η χώρα μας έχει δεχτεί, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, εισροή εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων. Σε αντίθεση με όσα συμβαίνουν σε μεγάλο τμήμα της Ευρώπης, όπου στήνονται τείχη και φράχτες μίσους, η Ελλάδα – με την εξαίρεση ελάχιστων ευτυχώς περιστατικών ακρότητας που δεν μας εκφράζουν – δίνει μαθήματα ουμανισμού στον πλανήτη.
Άλλωστε, ο μεγάλος μας παιδαγωγός που ονομάζεται ιστορία μας, μας θυμίζει ότι είμαστε και οι ίδιοι λαός μεταναστών και προσφύγων. Οι μισοί Έλληνες ζουν ως μετανάστες σε άλλες χώρες. Έχουμε βιώσει την προσφυγιά και τον βίαιο ξεριζωμό εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων μόλις τον προηγούμενο αιώνα.
Η δημόσια εκπαίδευση ανοίγει κι αυτή σταδιακά τις πύλες της για να υποδεχτεί τα παιδιά των προσφύγων, δίνοντας τη μάχη για την ομαλή ένταξη των παιδιών στην κοινωνία μας. Μια σοφή κινέζικη παροιμία λέει: «Αν θες να χορτάσεις έναν άνθρωπο για μία μέρα, δώσ’ του ένα ψάρι. Αν θες να τον χορτάσεις για μια ζωή, μάθε του ψάρεμα». Αυτός θα πρέπει να είναι ο δικός μας στόχος. Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό μοχλό κοινωνικής συνοχής και άμβλυνσης των αντιθέσεων.
Μπορεί να εξαλείψει παθογένειες, όπως η προκατάληψη και η εχθρότητα για τον Εθνικό και το Θρησκευτικό «Άλλο», και να λειάνει τις ιδιαίτερα οξυμένες ανισότητες. Το αντίστροφο, δηλ. η μη ένταξη των παιδιών αυτών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, με πρόσχημα π.χ. κινδύνους για την υγεία – κάτι που δεν ισχύει αφού έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα, όπως διαβεβαίωσαν οι υγειονομικοί φορείς - θα οδηγήσει στην περιθωριοποίησή τους και σε οξυμένα προβλήματα που έπονται.
Η σημερινή ανθρωπιστική αρωγή προσμένουμε να μεταβληθεί σε εκπαίδευση για τα παιδιά και κατάρτιση για τους ενήλικες σε γλωσσικές και επαγγελματικές δεξιότητες, ώστε οι σημερινοί απόκληροι να γίνουν δυναμικά και χρήσιμα μέλη της κοινωνίας μας και να την εμπλουτίσουν με τη δική τους ιδιαιτερότητα και κουλτούρα.
Η Ένωση Γονέων Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας θα συνεχίσει σε συνεργασία με όλους τους γονείς του Δήμου μας καθώς και με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, να δραστηριοποιείται υπέρ της στήριξης των προσφύγων προς κάθε κατεύθυνση, ώστε μαζί να μετατρέψουμε τη δυσκολία σε ευκαιρία ζωής. Είμαστε σίγουροι πως η ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία αποτελεί την ευκαιρία να αποδειχτεί έμπρακτα ότι η Παιδεία είναι ο φορέας και ο χώρος αγωγής και πολιτισμού, ουμανισμού και αξιών…
Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Όλγα Στάθαρη Έλενα Γούλα
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: