Της Χαράς Κιούση
Η υπόθεση εκτυλίσσεται στη Σεβίλλη στο παλάτι του κόμη Αλμαβίβα, ο οποίος πολιορκεί στενά την Σουζάνα, υπηρέτρια της κόμισσας Ροζίνας και αρραβωνιαστικιά του Φίγκαρο, που είναι ο βαλές του.
Η οικονόμος Μαρτσελλίνα δηλώνει ότι ο Φίγκαρο της έχει υποσχεθεί γάμο και καλεί τον γιατρό Μπάρτολο σαν μάρτυρα.
Ο Κερουμπίνο που είναι ερωτευμένος με την Μπαρμπαρίνα παίζει το παιχνίδι της κόμισσας που θέλει να παγιδεύσει το σύζυγό της. Το ίδιο και η Σουζάνα που αποβλέπει να τιμωρήσει τον Φίγκαρο για τους ερωτιάρικους τρόπους του. Ξαφνικά η αποκάλυψη πως η Μαρτσελλίνα είναι μητέρα του, ανατρέπει την πρόθεσή της για γάμο και μέσα από μια γενική άσχημη σύγχυση «παρεξηγημένης ταυτότητας» τα πράγματα μπαίνουν σ' άλλο δρόμο. Ο κόμης αναγνωρίζει πως έχει γελοιοποιηθεί, εκλιπαρεί την συγχώρεση της γυναίκας του και τελικά όλοι γιορτάζουν τους γάμους του Φίγκαρο και της Σουζάνας καθώς του Κερουμπίνο και της Μπαρμπαρίνας.
Ο Στάθης Λιβαθινός με τη σκηνοθεσία του προσδίδει στην παράσταση το φαρσικό ύφος της εποχής της. Δηλώνει πως δεν τον νοιάζει η δημιουργία μιας αληθοφανούς, ρεαλιστικής συνθήκης, ούτε η αναπαράσταση κάποιας πραγματικότητας, αλλά μόνον η παραστασιμότητα. Έτσι με μια νεωτεριστική διάθεση, εκμεταλλευόμενος το έργο «που σου επιτρέπει το ίδιο να το αλλάξεις», δημιουργεί ένα ζωντανό θέαμα ποικίλων θεατρικών εκφράσεων.
Στοιχεία της Comedia del arte, παντομίμας και μιμικής ικανότητας, μεταμφιέσεις, λεκτικοί διαξιφισμοί σε γνώριμα κι αντίθετα ζευγάρια, η παρεφθαρμένη προφορά μιας τοπικής διαλέκτου, δίνουν την αναγκαία αυτοδυναμία στο ηθοποιό για ένα παιχνίδι αυτοσχεδιασμών.
Ερωτικές περιπέτειες και ζήλιες διανθίζονται με άλλες ενδιαφέρουσες υποπλοκές αποκαλύπτοντας το πνεύμα της εποχής. Καυστικά υπονοούμενα, δεσμοί συναισθηματικοί, παρεξηγήσεις και συγχύσεις, ανατροπές με αίσιο κι ευτυχές τέλος, ως αποτέλεσμα μιας ομαδικής συνεργασίας, δημιούργησαν έντονη αίσθηση του χιούμορ και πολύ γέλιο. Η παράσταση έχει γρήγορο ρυθμό και ενιαίο ύφος που κορυφώνεται σε στιγμές έξαρσης με κέφι βαλκανικό.
Η μουσική προκύπτει ως μίξη των μαθημάτων που διδάσκει ο Ινδός δάσκαλος Μπαζίλιο, που τον υποδύεται εκπληκτκά ο Ν. Καρδώνης, ενώ οι όμορφες χορογραφίες έχουν στοιχεία ανατολίτικου ρυθμού.
Αντίθετα ο Αρ. Τρουπάκης ως αγγλοτραφής κόμης Αλμαβίβα, ροκάρει σκωπτικός και σαρκαστικός επί σκηνής, τα προνόμια της αριστοκρατικής του καταγωγής.
Ο Δ. 'Ημελλος στο ρόλο του Φίγκαρο είναι όλα τα λεφτά. Η ιδιάζουσά του εμφάνιση ως τέλειος τσιγγάνος -από το κούρεμα ως την καδένα στο λαιμό- το σκέρτσο, η πολυπραγμοσύνη του συνδυασμένη με την ευρεία του μόρφωση, τον καθιστούν συνδετικό κρίκο μιας εποχής που φεύγει και μιας άλλης που έρχεται.
Πληθωρική Μαρτσελλίνα, η Μ. Σαββίδου, σκερτσόζοι νεανικοί και οι ρυθμοί της Αν. Φρυδά -Κόμισσας και της Αμ. Τσεκούρα - Σουζάνας, ευέλικτες και ομοιογενείς οι ερμηνείες των υπολοίπων ηθοποιών.
Τα κοστούμια της Ελ. Μανωλοπούλου συμβαδίζουν με το ύφος του έργου, ενώ τα σκηνικά της με τα ανόμοια πορτοπαράθυρα που αιωρούνται πάνω από την σκηνή και η σκαλωσιά - πύργος, ανοίγουν οράματα ιδεολογικά σε εποχές ανθρωπιστικής κρίσης. Ο φωτισμός φλερτάρει με τις παραπλανητικές διαθέσεις και απανωτές αποκαλύψεις «μιας τρελής μέρας», που η παραστασημότητα της ψυχαγώγησε επαρκώς το κοινό.
Συντελεστές
Μετάφραση: Έλσα Ανδριανού
Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός
Δραματουργική επεξεργασία: Έλσα Ανδριανού & Στάθης Λιβαθινός
Σκηνικά-κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Μουσική: Χαράλαμπος Γωγιός
Επιμέλεια κίνησης: PaulineHuguet
Hairdesign: Ντάνιελ Αθανασίου
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Αλεξάνδρα Μυτά
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίνα Τσελεμπή
Βοηθός σκηνογράφου: Ξένια Παπατριανταφύλλου
Οργάνωση παράγωγης: Τζέλα Χριστοπούλου
Διεύθυνση παράγωγης: Γιολάντα Μαρκοπούλου & Ελίνα Φέσσα
Παίζουν: Λευτέρης Αγγελάκης, Αργυρώ Ανανιάδου, Παναγιώτης Εξαρχέας, Δημήτρης Ήμελλος, Νίκος Καρδώνης, Γεράσιμος Μιχελής, Διονύσης Μπουλάς, Γιάννης Παναγόπουλος, Μαρία Σαββίδου, Χρήστος Σουγάρης, Αμαλία Τσεκούρα, Γιώργος Τσιαντούλας, Άρης Τρουπάκης, Αντιγόνη Φρυδά.
Ζωντανή μουσική: AntArtes (Αλέξης Κωτσόπουλος, Νίκος Καρύδης)
newsbeast
δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...