Επιστήμη, επιστήμονες και... Αϊνστάιν, το θέμα των Πανελλαδικών

Δημοσιεύτηκε στις 07/06/2017 στην κατηγορία Παιδεία  |  3 σχόλια

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας ξεκίνησαν σήμερα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων.

Το θέμα που έπεσε φέτος είναι διασκευή από ομιλία του Ακαδημαϊκού Γρηγόρη Σκαλκέα και οι υποψήφιοι κλήθηκαν να αναπτύξουν τον ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σύγχρονων προβλημάτων και τα ηθικά εφόδια του επιστήμονα που θα τον βοηθήσουν να πετύχει αυτό το στόχο.

 

Το θέμα της Γλώσσας είναι το εξής:

 

ΚΕΙΜΕΝΟ

 

Επιστήμη και επιστήμονες

 

H επιστήμη, ως αέναος αγώνας του ανθρώπου για την κατάκτηση της γνώσης, με την οξυδερκή παρατήρηση, τη διαίσθηση και την έρευνα, ανοίγει συνεχώς νέους ορίζοντες και φωτίζει τον νου. Επιστήμη, βέβαια, και τεχνολογία δεν ταυτίζονται, διότι η επιστήμη παραμένει προσηλωμένη στην όλο και πιο βαθιά κατάκτηση της γνώσης, ενώ η τεχνολογία έχει ως επιδίωξη την αξιοποίηση της επιστημονικής γνώσης για την υπηρέτηση των τρεχουσών, πρακτικών αναγκών του ανθρώπου. Πολύ χαρακτηριστικά, ο Αϊνστάιν [1879-1955] είχε τονίσει ότι η επιστήμη μπορεί να προσφέρει τα μέσα για την ανάπτυξη σκοπών, τους οποίους έχουν οραματιστεί προσωπικότητες που διαθέτουν υψηλά ηθικά ιδανικά. Εάν βέβαια ο Αϊνστάιν είχε ζήσει ολόκληρο τον εικοστό αιώνα, με επαναστάσεις, παγκοσμίους θερμούς και ψυχρούς πολέμους, αλλά και δοξασμένο από τη ραγδαία ανάπτυξη των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας, ίσως προβληματιζόταν περισσότερο. Η προώθηση των φυσικών επιστημών και η έκρηξη της τεχνολογίας, η οποία έχει προσλάβει φρενήρεις ρυθμούς στην εποχή μας, εγείρουν απορίες και συγκλονιστικά ερωτήματα. Η επιστήμη αναπτύσσεται συνήθως σε σχέση με τις πρακτικές ανάγκες των ανθρώπων, ακολουθεί όμως βασικά την εξέλιξη μιας κοινωνίας και αντικατοπτρίζει το συγκεκριμένο πνευματικό και ηθικό της επίπεδο. Όμως η τεχνολογία, που βελτίωσε σημαντικά τις συνθήκες της ζωής μας, βοήθησε ή εμπόδισε τον άνθρωπο να γίνει περισσότερο άνθρωπος;

 

Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού διασύρθηκαν και υπονομεύθηκαν στις μέρες μας. Η σύγχυση πραγματικών και πλασματικών αναγκών, η πνιγηρή εντατικοποίηση του ρυθμού της ζωής στις μεγαλουπόλεις, η εσωτερική μοναξιά, το άγχος και η αγωνία αλλοτριώνουν βαθύτατα και παρεμποδίζουν την πνευματική ολοκλήρωση των ανθρώπων. Μέσα στο κλίμα αυτό ζει, μεγαλώνει και εργάζεται ο σύγχρονος επιστήμονας. Ο επιστήμονας βαρύνεται με πολύμορφη ευθύνη για τη γνώση που κατά κάποιον τρόπο παράγει και οφείλει να προβλέπει οποιοδήποτε πιθανό κίνδυνο που θα μπορούσε να προέλθει από τη χρήση της –ή την κατάχρησή της– στο μέλλον για τον άνθρωπο και για την οικουμένη. Πρέπει να αποφασίζει με άγρυπνη συνείδηση και υπευθυνότητα εάν τα αποτελέσματα των ερευνών του πρέπει τελικά να εφαρμοσθούν. Κάθε επιστημονικό επίτευγμα πρέπει να εξετάζεται όχι μόνο ως γνωστική ή υλική κατάκτηση, αλλά και για το αν θα αποβεί ευεργετικό ή επιζήμιο, ή και καταστρεπτικό, για την ύπαρξη του ανθρώπου. Τον έλεγχο αυτό κανένας άλλος δεν μπορεί ή δεν επιτρέπεται να επιβάλλει στη συνειδητή ελευθερία του επιστήμονα παρά μόνον η συναίσθηση της ανθρώπινης και γενικά της κοινωνικής του ευθύνης. Δυστυχώς, όμως, οι αποφάσεις για τη χρησιμοποίηση από τη σύγχρονη τεχνολογία επιστημονικών γνώσεων και ανακαλύψεων δεν ανήκουν πάντοτε στην απόφαση ή στη σύμφωνη γνώμη εκείνων που τις ανακάλυψαν, ούτε οι πολλαπλές συνέπειες από τη χρήση τους έχουν όσο και όπως θα άρμοζε υπολογισθεί. Για τούτο, συχνά οι στόχοι μιας ερευνητικής πορείας διασπείρονται.

 

Πολλοί διάσημοι ερευνητές δεν μπόρεσαν να προβλέψουν τις πρακτικές εφαρμογές των ανακαλύψεών τους. Για να παραμείνουν όμως οι στόχοι της επιστήμης ανθρωποκεντρικοί, κρίνεται απολύτως αναγκαίος ο επανακαθορισμός τους από «προσωπικότητες με υψηλά ηθικά ιδανικά», κατά τον Αϊνστάιν, δηλαδή από έντιμους, συνεπείς και ανιδιοτελείς, διορατικούς, ειλικρινείς και αντικειμενικούς ανθρώπους- επιστήμονες.

 

Γρηγόρης Σκαλκέας, Διασκευή από ομιλία στην Ακαδημία Αθηνών.

 

A1. Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε (90-110 λέξεις).
Μονάδες 25
Β1. Να επαληθεύσετε ή να διαψεύσετε , σύμφωνα με το κείμενο, τις παρακάτω προτάσεις γράφοντας στο τετράδιό σας δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση τη λέξη Σωστό ή Λάθος:
α. Η επιστήμη και η τεχνολογία ταυτίζονται ως προς τους στόχους τους.
β. Η επιστήμη στοχεύει αποκλειστικά στην ικανοποίηση των πρακτικών αναγκών του ανθρώπου.
γ. Οι ανθρωπιστικές αξίες υπονομεύτηκαν στην εποχή μας.
δ. Ο επιστήμονας έχει ευθύνη για τη χρήση της επιστημονικής γνώσης που παράγει.
ε. Επιστήμονες υψηλών ιδανικών θα συμβάλουν στη διατήρηση του ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα της επιστήμης.
Μονάδες 10
Β2. α) Να βρείτε έναν από τους τρόπους ανάπτυξης της πρώτης παραγράφου του κειμένου «Η επιστήμη ... ηθικά ιδανικά» (μονάδες 2) και να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με αναφορές στο κείμενο (μονάδες 2).
Μονάδες 4
β) Ποια νοηματική σχέση εκφράζουν οι παρακάτω διαρθρωτικές λέξεις ή φράσεις (με έντονη γραφή στο κείμενο):
βέβαια (1η παράγραφος)
εάν (2η παράγραφος)
όμως (2η παράγραφος)
για τούτο (5η παράγραφος)
δηλαδή (6η παράγραφος)
Μονάδες 5
Β3. α) Να ξαναγράψετε τις ακόλουθες προτάσεις του κειμένου, αντικαθιστώντας τις υπογραμμισμένες λέξεις με άλλες συνώνυμες, χωρίς να αλλάζει το νόημα:
- Η επιστήμη ως αέναος αγώνας του ανθρώπου.
- η επιστήμη παραμένει προσηλωμένη στην κατάκτηση της γνώσης.
- Η προώθηση των φυσικών επιστημών και η έκρηξη της τεχνολογίας [...] εγείρουν απορίες.
- το άγχος και η αγωνία αλλοτριώνουν [...] την πνευματική ολοκλήρωση των ανθρώπων.
- κάθε επιστημονικό επίτευγμα [...] θα αποβεί [...] καταστρεπτικό.
Μονάδες 5
β) Να δώσετε τα αντώνυμα των παρακάτω υπογραμμισμένων λέξεων του κειμένου:
- συγκεκριμένο (2η παράγραφος)
- βελτίωσε (2η παράγραφος)
- ευθύνη (4η παράγραφος)
- υλική (4η παράγραφος)
- ελευθερία (4η παράγραφος)
Μονάδες 5
Β4. α) «Η σύγχυση πραγματικών...των ανθρώπων.» (3η παράγραφος) Τι επιτυγχάνει ο συγγραφέας με το ασύνδετο σχήμα;
Μονάδες 3
β) «Όμως η τεχνολογία...περισσότερο άνθρωπος;» (2η παράγραφος) Τιεπιδιώκει ο συγγραφέας με τη χρήση του ρητορικού ερωτήματος ;
Μονάδες 3
Γ1. Στην τελετή αποφοίτησης του σχολείου σας ως υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες και μελλοντικοί/κές επιστήμονες εκφωνείτε μια ομιλία 500-600 λέξεων στην οποία εστιάζετε σε δύο άξονες:
α) στον ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων, κατά τη γνώμη σας, σύγχρονων προβλημάτων και
β) στα ηθικά εφόδια του επιστήμονα που θα του επιτρέψουν να υπηρετήσει αυτό τον στόχο.
Μονάδες 40

ΟΔΗΓΙΕΣ (για τους εξεταζομένους)
1. Στο εξώφυλλο να γράψετε το εξεταζόμενο μάθημα. Στο εσώφυλλο πάνω- πάνω να συμπληρώσετε τα ατομικά σας στοιχεία. Στην αρχή των απαντήσεών σας να γράψετε πάνω- πάνω την ημερομηνία και το εξεταζόμενο μάθημα. Να μην αντιγράψετε τα θέματα στο τετράδιο και να μη γράψετε πουθενά στις απαντήσεις σας το όνομά σας.
2. Να γράψετε το ονοματεπώνυμό σας στο πάνω μέρος των φωτοαντιγράφων , αμέσως μόλις σας παραδοθούν. Τυχόν σημειώσεις σας πάνω στα θέματα δεν θα βαθμολογηθούν σε καμία περίπτωση. Κατά την αποχώρησή σας, να παραδώσετε μαζί με το τετράδιο και τα φωτοαντίγραφα.
3. Να απαντήσετε στο τετράδιό σας σε όλα τα θέματα μόνο με μπλε ή μόνο με μαύρο στυλό με μελάνι που δεν σβήνει.
4. Κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.
5. Διάρκεια εξέτασης: τρεις (3) ώρες μετά τη διανομή των φωτοαντιγράφων.
6. Χρόνος δυνατής αποχώρησης: 10.00 π.μ.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

 

Γιατί η τακτική Βασιλόπουλου για το γήπεδο, βλάπτει σοβαρά τα συμφέροντα της πόλης

 

Η δημοτική Αρχή αποκαλύπτει μόνη της τη διχαστική της αντίληψη

 

Τα άκρα παίρνουν το πάνω χέρι στην πόλη, με τη διχαστική πολιτική Βασιλόπουλου

 

Οι συνέπειες μιας άφρονος πολιτικής

 

Τα δυο πρόσωπα του Άρη Βασιλόπουλου

 

Οι Σεφερλήδες της Φιλαδέλφειας

 

Ληγμένο κοτόπουλο από το κοινωνικό παντοπωλείο- εμμονή ο πόλεμος σε ΑΕΚ και... καπιταλισμό

 

Μια ανακοίνωση της Δύναμης Πολιτών, που προσβάλλει τη νοημοσύνη των πολιτών

 

Στην πραγματικότητα δεν θέλουν την ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια

 

Πλήρης επιβεβαίωση της "Αλήθειας"

 

Ω! Απόλλωνα!

 

"Θανάση, θα έλθω να έλθω να μου δώσεις να ξεγεννήσω μια γυναίκα"

 

Μια συνέντευξη αποκαλυπτική για τις πραγματικές προθέσεις Βασιλόπουλου

 

Μπερδεύουν ακόμα την ΑΕΚ με την Πέρα Κλουμπ

 

Ο πρώτος που παρανομεί

 

Μη διχάζετε άλλο την πόλη κύριε δήμαρχε. Πάρτε ενωτικές πρωτοβουλίες, τώρα!

 

Μια ανακοίνωση του δήμου, που θα μείνει στην ιστορία  

 

 

Γράψτε την άποψή σας

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (08/06/2017 09:06)

Ενδιαφέροντα αποσπάσματα από δύο «επίκαιρα» κείμενα του Γ. Σκαλκέα.
«1. Στην Ελλάδα έχει γίνει ένα λάθος. Οι νέοι δεν κατατοπίζονται για το ποιο επάγγελμα τους αρμόζει, καθώς και δεν γνωρίζουν τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν. Επίσης δεν υπάρχουν επίσημες στατιστικές του κράτους που να καθορίζουν τις ανάγκες της κοινωνίας για τα διάφορα επαγγέλματα. Στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και στην Αμερική μόνο το 20% - 30% των αποφοίτων λυκείου πάει στο πανεπιστήμιο. Εδώ θέλουν να πάνε όλοι. Διαθέτουμε 72.000 γιατρούς για δέκα εκατομμύρια πληθυσμού. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας λέει ότι η χώρα μας έχει ανάγκη από περίπου 15.000 - 20.000 γιατρούς. Αυτό σημαίνει τη δημιουργία επιστημονικού προλεταριάτου. Και όταν ένας επιστήμονας αισθάνεται ότι ανήκει σε ένα προλεταριάτο είναι πολύ πιο επικίνδυνος για χρηματισμό, διότι αυτός που έχει μάθει να κάνει μια τέχνη θα τα βγάλει πέρα και θα ζήσει. Ο γιατρός που σπούδασε 15 χρόνια, τι θα κάνει;». (‘Κ’ 06.03.2016)

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (08/06/2017 09:06)

«2. . . . Σωστή και εμπνευσμένη διοίκηση δεν είναι όμως δυνατή αν στον χώρο του πανεπιστημίου δεν πνέει ηρεμία, γαλήνη και πλήρης ελευθερία, ώστε να γίνεται απρόσκοπτη η διακίνηση ιδεών. Η επιστήμη φύεται μόνον όπου υπάρχει ελευθερία και η έρευνα καρποφορεί χωρίς παρωπίδες. Αυτά προστατεύονται από τον θεσμό του πανεπιστημιακού ασύλου. Τι είναι όμως πανεπιστημιακό άσυλο; Οι εκβιασμοί καθηγητών, οι κακοποιήσεις φοιτητών, η καταστροφή και η λεηλασία ερευνητικών εργαστηρίων, αμφιθεάτρων, γραφείων, έργων τέχνης, ή οι εμπρησμοί και οι βόμβες Μολότωφ, όπως γίνεται στα ελληνικά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα από πρόσωπα που οπωσδήποτε δεν είναι όλα φοιτητές; Οι βίαιες αυτές πράξεις δικαιολογούνται σε επαναστατικές περιόδους για την ανατροπή ανελευθέρων καθεστώτων, αλλά όχι βέβαια σε δημοκρατικές χώρες όπως η Ελλάδα.

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (08/06/2017 09:07)

«3. Η αποκατάσταση και η προστασία του πανεπιστημιακού ασύλου, όπως ισχύει σε όλες τις δημοκρατικές χώρες της Γης, πρέπει να είναι η κορυφαία προτεραιότητα της πολιτείας. Δημοκρατία δεν νοείται όταν το πανεπιστημιακό άσυλο έχει καταλυθεί και τα τεμένη της επιστήμης έχουν μετατραπεί σε χώρους αναρχίας. . . .» (‘ΒΗΜΑ 10/09/2006)

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Ροή ειδήσεων

Ανεξαρτητοποίηση «μαϊμού»

Τι έχει η Βάρη- Βούλα- Βουλιαγμένη που δεν έχει η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα;

Ο Ποδονίφτης στη Φιλοθέη κι ο Ποδονίφτης στη Φιλαδέλφεια...

ΦΕΑ: Πέρασε κι από του Γουδή με μεγάλη ανατροπή!

Δράσεις των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Νέας Φιλαδέλφειας

Αύριο, Τετάρτη, η λειτουργία στο παρεκκλήσι του Αγίου Νικολάου

Ανάβει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο του, ο ΣΟΝΦ

Την Κυριακή το χριστουγεννιάτικο γλέντι των Μικρασιατών

Εντυπωσιακή πρεμιέρα με +15 για το Προ Τζούνιορ της ΦΕΑ!

Ο δήμαρχος που δεν έκανε τίποτα για τον Ποδονίφτη, διοργανώνει εκδηλώσεις και συζητήσεις για το θέμα

Σοκ! Απανθρακώθηκε 84χρονος στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως

Πήρε και το ντέρμπι κορυφής η ΦΕΑ και μένει μόνη πρώτη

Το πρόγραμμα του Αττάλου για το σαββατοκύριακο

Ακόμα περιμένω...

Χριστουγεννιάτικο πάρτι της νεολαίας των Ποντίων

Δημοφιλέστερα άρθρα

Κατάληψη στο Γυμνάσιο Νέας Χαλκηδόνας- τους γέμισε «θα» ο δήμαρχος

Σοκ! Απανθρακώθηκε 84χρονος στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως

Ο Ποδονίφτης στη Φιλοθέη κι ο Ποδονίφτης στη Φιλαδέλφεια...

Να μην γίνουμε «Μάνδρα»! Η Σκρα είναι βόμβα! Πότε πίεσε ο δήμος την Περιφέρεια για αντιπλημμυρικά;

Επιστολή Δούρου σε δημάρχους για τα αντιπλημμυρικά. Καμία πίεση από το δήμο μας για τη Σκρα

Ακόμα περιμένω...

Ο δήμαρχος που δεν έκανε τίποτα για τον Ποδονίφτη, διοργανώνει εκδηλώσεις και συζητήσεις για το θέμα

Τα παιδιά της πόλης, φτιάχνουν τα δικά τους στολίδια, και στολίζουν το δέντρο του Familife

Οι ευθύνες της πολιτικής για την τραγωδία στη Μάνδρα, έχουν ονοματεπώνυμα

Τι έχει η Βάρη- Βούλα- Βουλιαγμένη που δεν έχει η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα;

Βοήθεια στους πλημμυροπαθείς της Μάνδρας

Στις 2 Δεκεμβρίου θα γίνει η εκδήλωση της Ένωσης Κρητών

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων παρεμβαίνει για την κατάληψη στο Γυμνάσιο Νέας Χαλκηδόνας

Παίζοντας μπάλα από τα γεννοφάσκια του!

Κυκλοφοριακή αναστάτωση προκαλεί ο δήμος την Κυριακή στην πόλη- Όλες οι αλλαγές

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Τι έχει η Βάρη- Βούλα- Βουλιαγμένη που δεν έχει η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα;
Xρήστης: Ανωνυμος
Πεινάλας απο τότε με λίγα λόγια ε; τότε τα σάντουιτς τώρα οι αναθέσεις ...

Ο Ποδονίφτης στη Φιλοθέη κι ο Ποδονίφτης στη Φιλαδέλφεια...
Xρήστης: @18.10
Μια χαρά τα έχουν βρει πάντως ΑΝΤΑΡΣΥΑ, Βεζύρης και γραμματέας στο θέμα του γηπέδου. Εκεί γιατι δεν σχολιάζεις; κανει τζιζ ε; οποτε το θυμάσ...

Ανεξαρτητοποίηση «μαϊμού»
Xρήστης: Ανώνυμος
Ολοι τσιμπήσανε οτι ο Παπακωστας διαφωνησε και ειναι συνεπης. Καλά τα λες ότι ειναι παραλυτοι...

Τι έχει η Βάρη- Βούλα- Βουλιαγμένη που δεν έχει η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα;
Xρήστης: George
Τελείωσες απο την πόλη μας αστείε γαυροδήμαρχε. Και εσύ και οι χρηματοδοτούμενοι χειροκροτητές σου. Αντίο και περαστικά....

Ο Ποδονίφτης στη Φιλοθέη κι ο Ποδονίφτης στη Φιλαδέλφεια...
Xρήστης: Διαμαντή
Άστους να σκούζουν και να χτυπιούνται. Έχουν μαζευτεί πολλά για τα οποία πρέπει να ντρέπονται τα χρόνια της εξουσίας τους. Όσο υπάρχει έστω ...

Ο Ποδονίφτης στη Φιλοθέη κι ο Ποδονίφτης στη Φιλαδέλφεια...
Xρήστης: @σουρωμένος θα ρθω πάλι
Μόνο αηδία προκαλείτε πλέον εσείς οι γλύφτες του βασιλόπουλου. Αηδία και σιχαμάρα. Τίποτα άλλο....

Τι έχει η Βάρη- Βούλα- Βουλιαγμένη που δεν έχει η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα;
Xρήστης: Ε Ρε Γλεντιαααααααααααααααααααα
@ Ανωνυμος (12/12/2017 18:31) Τώρα που το λες θυμάμαι ένα τυπάκο στο σχολείο που μας ψίριζε στις καταλήψεις τα σάντουιτς από τις τσάντες. Φο...

Ο Ποδονίφτης στη Φιλοθέη κι ο Ποδονίφτης στη Φιλαδέλφεια...
Xρήστης: Φιλελεύθερος
@18:30 ΕΤΣΙ!!!!!!! Κάθε συνεπής φιλελεύθερος οφείλει να στηρίξει τον Άρη μας. Το καμάρι μας!...

Ο Ποδονίφτης στη Φιλοθέη κι ο Ποδονίφτης στη Φιλαδέλφεια...
Xρήστης: @ Σουρωμένε
δεν πας να πιεις κάνα καφεδάκι να ξεσουρώσεις ρε φεκοσιτο της κακιάς ώρας....

Τι έχει η Βάρη- Βούλα- Βουλιαγμένη που δεν έχει η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα;
Xρήστης: ΣΥΜΜΑΘΗΤΗΣ
@Ανωνυμος (12/12/2017 18:31) OYTE ΓΙΑ ΠΕΝΤΑΜΕΛΕΣ ΤΑΞΗΣ!!!! ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΝΑ ΤΟΝ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕ ΝΑ ΕΚΛΕΓΕΙ ΟΥΤΕ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ...

Τι έχει η Βάρη- Βούλα- Βουλιαγμένη που δεν έχει η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα;
Xρήστης: Ναι αλλά η Βάρη δεν έχει
ούτε γιατρό ούτε μπασκετμπολίστα ούτε αργυρώνητη ψευτοαριστερή εκ Χαλκηδόνος να συμπληρώσουν πλειοψηφία τώρα που άρχισαν οι ιδιωτικοποιήσεις...

Τι έχει η Βάρη- Βούλα- Βουλιαγμένη που δεν έχει η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα;
Xρήστης: Γνωστό σε όλους
Ικανό δήμαρχο...

Τι έχει η Βάρη- Βούλα- Βουλιαγμένη που δεν έχει η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα;
Xρήστης: Ανωνυμος
Ξέρουμε τι δεν έχει η Νέα Φιλαδελφεια. Δήμαρχο. Αυτός ειναι για κανενα πενταμελές σε σχολείο και κατάληψη ...

Ο Ποδονίφτης στη Φιλοθέη κι ο Ποδονίφτης στη Φιλαδέλφεια...
Xρήστης: Η δικαίωση του Θάνου Τζήμερου
Θα εισηγηθώ στον Πρόεδρο του κόμματός μας «Δημιουργία Ξανά» κ. Θάνο Τζήμερο να στηρίξουμε Αριστείδη Βασιλόπουλο στις δημοτικές του 2019 στη ...

Ο Ποδονίφτης στη Φιλοθέη κι ο Ποδονίφτης στη Φιλαδέλφεια...
Xρήστης: Ανωνυμος
Και που ανεξαρτητοποιήθηκε ο Παπακωστας, ο Διαμαντης θα φταίει. Α ρε προβατα...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©